tirsdag 6. oktober 2009

Unaffected by rumors, the truth: i don't care


Heihei. Dårlig blogging denne uka, så her kommer hele historien.

Fredag var jeg i bursdagen til Abba. Vi spiste pizza, skravlet og spiste world tour (gitar hero). Det var skikkelig skøy, for alle var med å spilte en eller annen gang. Og ja, gutta var flink med mikrofonen. Jeg og Øyvind eide John og Mathias på "Bon Jovi - Living on a prayer". Dro hjem i ett tiden, og da var jeg sliten og trøtt. Skikkelig komatryne. Lørdagen skulle jeg og Inger på kafe, men det var fullt over alt, så vi lagde kafe oppe hos meg. Godis er ikke lurt å handle på tom mage. Hihi. Vi dro opp til henne for å begynne med flyttinga, ble jo ferdig og. Utrolig hvor mye rart man får stappet inn i en vogn. Vi ble rett og slett imponert vi.

På lørdag satt jeg jo barnevakt. Jeg og Thomas så Harry Potter 4, og så hoppet han i seng. Jeg skrev ferdig norsk artikkelen min, og satte meg for å se Flight 93. Holdt meg våken med å snakke med Kristine helt til ti på tre, da sovnet jeg. De kom hjem fem på tre. Typisk. Da jeg skulle kjøre hjem stoppet mopeden min, og jeg måtte ringte taxi. Tennplugget var årsaken forresten.

Søndag var jeg hos Håkon og satte barnevakt med han for småsøskene hans. Dro hjem halv seks, og så direkte til Bodø med Lena. Hun bor i ei leilighet der sammen med ei venninne. Skikkelig koselig var det. Vi så litt av en psyko film. Heter Tracy. Også gikk jeg og Lena tur rundt i lia, det var skikkelig koselig å treffe henne, og snakke ilag. Savner deg.


Forsov med mandag, så Boa kom og hentet meg. Snille snille Boa'n min. Kjeveortopeden tittet på tennene mine, og sendte meg hjem igjen. Byttet ikke en gang streng. Jeg rakk akkurat ikke toget som gikk kvart over ti. Dritt. Så trodde jeg at det gikk en buss klokken 11, men det gjorde det ikke. Neste buss gikk 1, og neste tog 12.15. Så jeg vandret rundt på Koch for å finne Fifa 10 til gutta, noe som selvsagt var utsolgt. Så gikk jeg og lette etter vinterjakke, men de eneste jeg fant, var litt(?) for dyr. Endte opp med å kjøpe en lille hettegenser (BikBok, 150kr) på halv pris, og en topp (75kr) på halv pris fra samme sted. Pluss at jeg kjøpte 3 par sokker, så slipper jeg og Mamma den evige kranglingen om sokker... Også kjøpte jeg meg to tynne gensere fra Cubus (179kr).


Jeg og Inger i Trondheim.

Tok toget hjem og dro rett på skolen. Leverte norskinnleveringa og skrev dikt. Fri sistetimen, så hjem igjen. Fikk besøk omtrent med en gang, middag, og så på intervall spinn med Pappa. Jeg stod konstant igjennom alle "bakkene" Mener på det var fem. En bakke varer som regel en hel sang. Etter på så jeg "Menn som hater kvinner" sammen med Inger Johanne og Håkon Aleksander. Filmen var bra den, men hadde forventet mer. Mamma og Pappa har jo fortalt masse om at boka er så fantastisk og sånt, så ja.

Da jeg skulle dra hjem fant mopeden ut at den ikke ville mer, klokken 11 om kvelden, og rasende satt jeg på mamma og pappa hjem i bilen. Skal hente mopeden hos Håkon i dag. Blæ. Så i dag bråvåknet jeg klokka 07.18, og kom på at jeg ikke kunne kjøre til skolen. Så ble en hastig morgen. Flink som jeg er, ikke at jeg hadde annet valg, så gikk jeg til skolen i dag. Med mammas herlige boblejakke, ikke pokker om hun får den tilbake, drøm videre. De to første timene så klassen Blood Diamond, en kjempebra film, men ikke helt som forventet den heller. Fransk i et time, der vi hadde prøve, som jeg fikk 6 på!!! Sebastian slo med da, full pott. Flink.

Nå sitter jeg og slapper av. Har hengt opp håndduker og tomt oppvaskmaskinen. Driver på å lager pakkeliste, for jeg må pakke i dag til turen i morgen. Toget til Verdal drar klokken 13.00. Det blir bra. Det er 23 timer til det. Tjohei. Skal på spinn 2 i dag sammen med pappa, jeg blir å dø. Men det er med Conny, så jeg gleder meg som en unge, rett og slett.

Har jeg fortalt hvor bra jeg har det i det siste ? Nei, tror ikke det. Men jeg har det strålende jeg. Jeg har alltid vært glad i skolen, kanskje ikke helt mot slutten av ungdomsskolen, men nå er det virkelig artig. Lærerne kan sitt, og er skikkelig flinke. Og jeg får lære meg fransk. Og selv om ikke to av de nærmeste går på samme skole, så går ting bare bra mellom oss, selv om vi ikke møtes like ofte. Ting er bare så bra for tida. Jeg hopper fra den ene rosa skyen til den andre. Bare så dere vet det.... liksom.

Fikk nettopp beskjed fra Boa at nå kommer han med spillene til Sebastian og Håkon. Det redder vel hele høstferien deres. Oi, nevnte kanskje ikke det. JEG HAR HØSTFERIE. Kan slappe av helt til Mandag. Eller, skal jo ut på tur, til Verdal, en tur inn til Trondheim med Vanja osv. Gleder meg masse.

Ble et langt innlegg dette, men det får bare være, slenger med litt bilder for å variere.


Hahha, drev på å lette etter bilder å legge ut, og se hva jeg fant. Dette er fra Klasseturen til Trondheim. Åååh, jeg savner den turen. Her sitter på Peppes og ventet på pizza. Inger og jeg delte pizza og Andreas og Håkon delte.

På høyresida av bordet: Meg, Inger Johanne, Andreas, ja og må jo ikke glemme R2D2.
På venstresida av bordet: Abba, Håkon, Trude og Julie.

Charlotte

Ingen kommentarer: